Lite aktuell info från Holsljunga fiberförenig 

Under maj 2024 bytte sappa ut företaget som man outsourcar sin felsökning- och secondlineavdelning ( kundtjänst ) till. Vilket kan betyda att du får fler frågor nu än förut  och att det är viktigt att du talar om att vi är en del i MÖ fibers avtal . Man har även bytt ut sina interna system så att samtliga agenter numera arbetar i ett nytt, digitaliserat flöde. Tidigare har man arbetat i ett äldre, manuellt system där man har kunnat aktivera kundprofiler mm utan några obligatoriska uppgifter, men detta är nu ändrat. Systemet ställer hårdare krav på att handläggarna faktiskt följer de rutiner som gäller när det kommer till kundhanteringen.

Hämtade lite uppgifter på Sappas hemsida för att på något sätt informera om att man har faktiskt bättrat sig avsevärt när det gäller svarstider och ärende hantering.

1. Svarstid på ärenden: På ett år har våra svarstider på inkomna ärenden blivit snabbare, hela 75 % snabbare.

2. Avslutade ärenden: På ett år har tiden från det att vi fått in ett ärende till att det åtgärdats och avslutats minskat med 60 %.

3. Enklare att lämna ett ärende: Efter feedback från våra kunder tog vi ett rejält tag om vårt ärendesystem och utvecklade ett helt nytt flöde. Vi vet att vi ställer en del frågor när du ska lämna ett ärende hos oss eftersom våra tjänster inte är helt okomplicerade. Men det gör också att när vi får in ditt ärende så kan vi åtgärda det snabbare, som siffrorna ovan visar. Teknik kan ibland vara krångligt, men med förklarande bilder och färre frågor hoppas vi att vi gjort det lite enklare. På Mitt Sappa lämnar du ditt ärende. 

4. Minskade väntetider: Våra väntetider i telefon har minskat med 46 % på ett år (från snittid på 11 min till 6 min).

Dess utom har man skapat digitalsupport som du når via mitt.sappa.se ditt medlemsnummer står på en räkning från Sappa om du har tjänster som man fakturerar direkt från Sappa. Annars loggar du in med Bank-ID.

Upptäck fördelarna med Sappas digitala support 

Oavsett om du behöver hjälp med ditt bredband, din TV-tjänst, abonnemang eller tilläggstjänster så har vår digitala kundsupport alltid öppet. Där kan du ta del av video-guider, vägledning i steg-för-steg, FAQ, driftinformation och självklart lägga ärenden för vår kundtjänst att hantera. Nedan ser du några av alla hjälpmedel för snabb problemlösning: 

Sappas videoguider

Med våra videoguider tar vi dig hela vägen. Här kan du ser hur du kopplar in ditt modem, router, digitalbox eller TV-modul beroende på hur dina tjänster levereras. Vi visar även hur du gör en kanalsökning på de vanligaste TV-modellerna.

Sappas steg-för-steg

Här kan du gå igenom din anslutning steg-för-steg för att hitta just ditt fel och lösa det direkt, det kan handla om routerns placering, nödvändig omstart, vart nätverkskabeln är kopplad eller helt enkelt bara vill komma igång med en TV / streamingtjänst.

Mitt Sappa dina uppgifter hos Sappa

På Mitt Sappa hanterar du allt som har att göra med dig som kund och dina tjänster.

  • Skapa ärenden till kundsupport.
  • Hjälpguider 
  • Dina fakturor, tjänster och avtal. 
  • Driftinformation.  

Hur loggar jag in? På mitt Sappa

Gå till mitt.sappa.se eller klicka på ”Logga in” i övre högra hörnet på sappa.se. Du kan antingen logga in med Mobilt Bank-ID, eller med kundnummer och lösenord. 

Lägg ett ärende till Sappa

Om du upplever ett problem som inte går att lösa via någon av våra guider kan du lägga ett ärende direkt till vår kundtjänst. Då kan du följa  ärendet inne på Mitt Sappa och problemet kan lösas även utanför ordinarie öppettider.

Chatta med Sappa

Vill du ha snabb och smidig hjälp på en enkel fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport på hemsidan. Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du chattikonen nere i vänstra hörnet på hemsidan.

Som sagt det går framåt på alla fronter allt efter som tekniken och vi utvecklas, numera så finns det ju nästan ingen begränsning över hur mycket saker man kan göra över internet.

Gå gärna igenom dessa guider om du har problem innan du kontaktar Sappas kundtjänst så att du har eliminerat de fel som du kan lösa själv.

Du kan naturligtvis som vanligt alltid kontakta kundtjänst på deras telefonnummer 0774444744 för att få hjälp direkt 

Med denna information vill vi i styrelsen önska alla en riktigt problemfri fibersommar med mycket sol och värme så att vi står rustade för hösten   

Med vänlig hälsning 

Fiberföreningen